april 28, 2009

Kittlar i öronen















































Sjuk! Sjuksjuksjuksjuk, oändligt jävla sjuk. Ni vet den där sjukan när man knappt tar sig någonstans för benen bär inte och huvudet är betong och stupar direkt ner mot backen. Eller in i en vägg för att det snurrar så mycket. Det är alltså det här jag väntat på i tre veckor.
Inga mirakelkurer finns heller.
Borde vara en svin känd bloggerska som kunde fråga sina läsare "vad gör ni för att bli friska?" och få 340 tips om saken. Men nu är jag inte det så té är vad som går för sig. Jag trodde även att pressad citron med lite vatten skulle fungera men det är ju kräk framkallande. Halva glaset och halva påväg upp!

Det enda som egentligen är bra med att vara sjuk är att jag kan bränna på volymen hur högt jag vill och... tyvärr bara avnjuta musiken. Inte sjunga, skrika, hoppa omkring hemma och behöva avsluta allting lite generat när det hörs ett "HAAAALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHH" i dörröppningen och jag måste krympa min stämma till ett "eh Tjah hejsan". Och det hela blir omdiskuterat vid matbordet, i vanlig ordning.
... Sattan vad det kittlar i öronen.

1 kommentar: