juni 16, 2010

Hög på

Känslan av Daniel Lemma. Morgonljus. Simon & Garfunkel. Livemusik. Svalt sovrum. När någon jag älskar klinkar på en låt jag älskar. Böcker på altanen. Fint nagellack. Åka bil på kvällen till ett ställe utanför stan som är alldeles grönt, tyst, stilla, rogivande, solguldigt men ändå höra muller långt i fjärran som får mig att känna den totala känslan av sommarnatt. Le Love. Weheartit. Skitfina festkvällar. Mina blå jeans. Att få en en grej bekräftat som jag tänkt på länge. Sommar.lov(!). Vara borta utan att någon vet. Att toklängta till en planerad fika med en bästis. Långa diskussioner. Höra en person berätta en sak vi gjort tillsammans, som jag glömt bort. Silver Stallion. Stråket innan gäddviksbron om man kommer från bergnäshållet. Nattluft. Få lärdom om något nytt. Och så glädjen som är i min kropp precis just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar