februari 03, 2011

Dag 03 – Ett band jag önskar att se

Det är skitsvårt... Men egentligen ganska lätt.
Bon Iver!
Hade betalat dyrt för att se Bon Iver. Många gånger har jag till och med tänkt offra min högra arm. Jag hade i alla fall velat se honom på två olika sätt. Ett, som det i klippet nedanför. De sitter i Paris i ett litet utrymme, på golvet, med fönster och balkong öppen, dricker öl och sjunger med. Två, jag hade också velat stoppa in honom i en fet arena där det är slutsålt och även fast han har de lugnaste av alla lugna låtar hade det varit ett jävla drag. Så otroligt mäktigt. Att bara stå där och skrika med till Skinny Love. Den finaste av alla fina låtar. Och fälla några lyckotårar. Och bli helt sådär i extas att man mest bara tittar och ler. Men jag blir extas var han än spelar, när jag än får se honom. Min finaste.

Högst upp på önskelistan, alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar