januari 05, 2010

Deltid

Lov är så förbannat skönt! Prisa regeringen för att vi fortfarande har det. MEN efter sex dagars riktig ledighet känner jag mig frisk som en nyponros och gick därför till jobbet idag och tiggde lite arbetstider. Har jag blivit arbetsnarkoman?!?!?

Med tanke på att jag under december månad gick med trehundra kilo tunga steg mot köpmantorget var och varannan dag, typ börja lipa när jag kom hem för "jag oooorkar inte mer, jag måste ju FÅ LEVA. Jag kommer gå in i väggen innan jag kommit upp i åldern av sjutton år och två månader. Dessutom går jag i skolan samtidigt och i skolan får man läxor. NI FATTAR JU ALDRIG NÅNTING! Buhusnyftbuhu och blablabla" så känns ju detta beteende lite främmande.

Ska inte förneka att jag faktiskt tyckte det var jobbigt med 8:15 - 19:15 varje dag och ett fett jävla NK-prov med hundra timmars plugg därefter. Men nu känns det som att jag får smaka på kakan. Hetsäta upp den! Och ändå älskar jag att vara ledig. Sååååååå delad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar