mars 03, 2010

Fattig och jävligt van

Har stött på "men jag är en fattig, dock van, student" typ sextonhundra gånger idag. Blir deppad. Det är så jävla tråkigt att vara fattig... och van vid det. Alltid fattig. Ibland väljer jag t.o.m att vara fattig när det i sanningens namn flödar tiotusen på kontot. Det är i lägen då jag bokat resa en eller miljarders månader framåt och för allt i världen inte för röra i de fina lapparna som ligger och gottar sig i bankvalvet. Jordens mest medvetna fattiga student-val.

Vilket många gånger kan slå om till omedvetet fattig student-val. SOM IDAG! Trodde ögonen skulle ploppa ur och tungan vända sig käpprätt ner i strupen när det på mitt kontoutdrag stod fyrahundrasextioåtta kronor till godo. Hade ju ändå varit kul att någon gång få fläska upp hundringarna och utstråla hur rik jag är. Tog två millisekunder innan jag började ångra mina impulsköp från gårdagen och tänkte på hur fint ett fyrsiffrigt utdrag hade varit. Meeeen, my ass att det kommer hända, för vid närmare eftertanke skulle jag inte, inte och inte, lämna igen ett klädesplagg för att överleva månaden.

NÄH.
Never. Ever. Never. Never.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar