juni 06, 2009

Jävligt less

Jessus! Om fyra dagar har jag gjort klart första året på gymnasiet. Men jag är inte nöjd, hade velat vara klart med alla åren. Jag är så jävla avundsjuk på alla treor som står och städar sina skåp, får lappar uppsatta åt sig "nu slutar ni skolan, lämna därför...". Medans allt mitt skit med nöje får ligga kvar i skåp 76. Eller var det 78?

Hädan efter ska jag med all min kraft önska, så fort jag ser en stjärna falla eller klockan står på dubbla siffror, att min gymnasietid går rasandes fort. Åtminstone att tvåan spinner i väg för helt seriöst jag kommer inte orka. Jag kommer ligga i korridoren och gråta av prestationsångest, åt att det är mörk och grått ute, att jag har ytterligare ett helt jävla år kvar. Dessutom pratar vi redan om hur mycket vi ogillar att skolan ska börja igen och ja, vi har ju inte ens fått lov än.

Så nu ska jag sätta mig och leta efter stjärnor (som inte syns) och önska.
Och fan vad jag önskar att mdk-uppgiften som ligger på mitt skrivbord kan göra sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar