juni 03, 2009

Onsdag morgon

Har pluggat in en kapsyl i örat!
Och läst ut fan jordens bästa bok (som det känns för tillfället). Vill ligga och hålla om den, stryka och pussa på den. Gråta och säga att allt ska bli bra eftersom jag är drypande ledsen över att jag läst ut den. Drabbas av grym beatlemania varje gång jag kommer i kontakt med dem, eller John. Speciellt John!




































Annan sak av intresse är att jag jagat bil genom hela kvarteret. I Mattis bil låg min väska så när han skulle åka iväg och jag varnade "glöm inte att jag ska ta ut väskan" kör han, såklart, iväg när jag ska öppna dörren. Retsamt trycker han rappande på gasen gång på gång. Kul(!) tycker jag till en början och lunkar gapandes skrattande efter bilen och ser Mattis flina i backspegeln.
Drabbas av akut "det här är fan inte roligt" känsla och inser att jag kommer få jaga den där helvetes bilen genom hela kvarteret. Lägger på löpsteget, ger honom två förtjänta pekfingrar och kvider "jag haaaataaaar diiiiiig"... mitt framför näsan på mina grannar Olga 76 och Jan-Olov 80.
"Jäkla synd att dom inte ser det komiska i det som jag gör mellan varven" hinner jag tänka och sträcker ut en hand - HEJHEJ!. Tror inte jag fick något svar, Olga kanske redan hunnit kuta in i vardagsrummet för att be till Gud om att även jag ska få komma till himlen. Alternativt att Mattis redan svängt runt hörnet, med mig i släptåg.

1 kommentar: